Terug naar overzicht diensten Diensten

Webanalyse

De eerste stap om van uw website een groter succes te maken is het analyseren van de huidige resultaten van de website.

Webanalyse

De eerste stap om van uw website een groter succes te maken is het analyseren van de huidige resultaten van de website. Vragen die tijdens de webanalyse naar boven kunnen komen zijn:

  • Welke bezoekers komen er nu al op de site?
  • Vallen deze bezoekers binnen uw doelgroep?
  • Wat is de gebruikerservaring van de doelgroep wanneer zij op de site komen?
  • Wordt de bezoeker voldoende aangezet om de gewenste acties uit te voeren?
  • Draagt de site voldoende bij aan op de doelstellingen van het bedrijf?
  • Etc.

Na de webanalyse wordt er duidelijk welke stappen er ondernomen moeten worden om meer uit uw website te halen. Vaak zien we dat er met een aantal “quick-wins” snel resultaat geboekt kan worden. Voorbeelden van aanbevelingen die uit de webanalyse naar voren komen, zijn:

  • Het verbeteren van de snelheid van de website;
  • Het verwerken van de juiste zoekwoorden in de teksten op de website, zodat de site beter gevonden wordt binnen zoekmachines;
  • Het schrijven van goede meta descriptions en meta titles, waardoor de website beter wordt gevonden binnen zoekmachines;
  • Het plaatsen van knoppen (call to actions) op slimme plaatsen, waar deze relevant zijn voor de bezoeker;
  • Etc.

Tomarkt geeft u een rapport van de webanalyse met daarin concrete adviezen. U kunt direct zelf met de adviezen aan de slag, maar u kunt er ook voor kiezen om deze door de marketing professionals van Tomarkt uit te laten voeren.

Wilt u weten wat Tomarkt voor uw bedrijf kan betekenen? Neem dan snel contact op voor een vrijblijvende kennismaking!

Meer weten over Webanalyse?

Heeft u nog vragen of onzekerheden? Onze specialisten horen graag wat zij voor u kunnen betekenen.